Nemacka: čisto, uredno, zeleno

Nemačka: čisto, uredno, zeleno, ljudi pozitivni, nasmejani, gradski prevoz tačan, u prodavnicama mnogo toga novog što bi se moglo  probati… prvi su utisci po dolasku.

A došao sam radi šestomesečne stručne prakse u kompaniji Boš. Jedan od uslova prijema u ovu poznatu kompaniju bilo je i osnovno poznavanje nemačkog jezika ,pored poznavanja engleskog na nivou komunikacije. Imao sam kratak rok od 3 meseca pre dolaska da naučim elementarne stvari iz  nemačkog. Bilo je teško usred semestra kada su sve škole već počele svoje grupe naći kvalitetnu školu, sa fleksibilnom satnicom časova, koja će izaći u susret i organizovati manju grupu po povoljnoj  ceni za studente  kako bi se što više za  što kraći rok naučilo što više. I iz dubine (De Profundis) moje glave, setio sam se stare prijateljice Tanje, profesorke nemačkog jezika. Sve što sam očekivao od jedne škole našao sam u školi De Profundis.

Zivim u Heilbronnu, gradić severno od Štutgarta u okrugu Baden Wutemberg.

Cene smeštaja se kreću od 250 evra do 700-800 evra sa računima

Hrana je jako jeftina i u izobilju, Milka od 100 grama je 55 centi, od 300 grama je 1.30e. Dakle jako jeftino. Ne dopadaju mi se jako niske cene pice i slatkiša, jako sam se  navukao

Prevoz je jako dobro organizovan: shnell bahn, strasse bahn, bahn, regio bahn, bus, regio bus, shnell bus, regio schiff i cene prevoza su pristupačne.

Da li oni znaju nesto o Srbiji?

Oni malo znaju o Srbiji.

Sta ti se najvise dopalo u Nemackoj?

U Nemackoj mi se dopala tacnost.

Da li ti nedostaje nesto iz Srbije?

Nedostaju mi prijatelji iz Srbije i burek.

Nove reči: naučio sam GENAU, jako česta reč, koja ima više značenja tačno, upravo, tako je, jeste… kao kod nas Bre je česta ta reč.

I nakon dva meseca u Alemaniji, svakodnevno vodeći borbu sa učenjem ovog teškog jezika, jer moram!, shvatio sam da sam dobro  naučen  osnovama jezika, što mi dosta pomaže. Tschüs!

Valentino

Leave a Reply

